Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koniec prac na linii Poznań – Szczecin w 3 kwartale

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
06-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
06-03-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Koniec prac na linii Poznań – Szczecin w 3 kwartale
fot. JRStacja w Stargardzie w listopadzie 2024 roku
Wygląda na to, że 2025 rok będzie tym momentem, w którym wreszcie zakończy się kosztowna i wieloletnia modernizacja linii kolejowej nr 351, łączącej Poznań ze Szczecinem. Jak przekazał właśnie wiceminister Piotr Malepszak, prace mają zakończyć się we wrześniu i doprowadzą do skrócenia czasu przejazdu między oboma miastami do 1 godziny i 45 minut.

Podczas obrad sejmowej Komisji Infrastruktury Piotr Malepszak, wiceminister Infrastruktury przekazał najnowsze informacje dotyczące modernizacji linii kolejowej nr 351, z Poznania do Szczecina. Przypomnijmy, że gruntowna modernizacja i przebudowa linii miała zakończyć się z końcem 2023 roku, jednak prace – na stacji Stargard oraz Szczecin Dąbie wciąż trwają.

– Planujemy zakończyć to zadanie we wrześniu bieżącego roku. Po wydaniu ponad 4 miliardów złotych chcemy też dać realny efekt pasażerom w postaci skrócenia czasu przejazdu do godziny i 45 minut w relacji Poznań – Szczecin – przekazał Malepszak.

Do tej pory długo zakładano, że czas przejazdu pomiędzy stolicami sąsiadujących województw wyniesie dwie godziny lub godzinę i 50 minut. Skrócenie tego czasu o 5 minut było już zapowiadane przez ministra Malepszaka na naszych łamach. Najnowsza wypowiedź tylko potwierdza te plany. Przypomnijmy, że 15 lat temu czas przejazdu z Poznania do Szczecina wynosił 2 godziny i 10 minut. 

Razem z regularnym, kilkuminutowym skracaniem czasu przejazdu między Poznaniem a Warszawą pozwoli to osiągnąć rekordowy czas przejazdu w całej relacji Szczecin – Warszawa, wynoszący niewiele ponad 4 godziny (zapowiedzi mówiły o czasie 4 godzin i 10 minut), choć już dzisiaj Pendolino pokonuje tę trasę w 4 godziny i 18 minut natomiast dwa pozostałe ekspresy w czasie 4 godzin i 23 minut.

Malepszak przypomniał też, że modernizacja trasy do Szczecina jest kolejnym przykładem inwestycji, w której nie patrzono na kwestię przepustowości i doprowadzono do likwidacji kilku stacji i zamieniono je w zwykłe przystanki osobowe. Utrudnia to prowadzenie ruchu mieszanego - dalekobieżno-regionalnego a przede wszystkim pociągów towarowych, które korzystają z trasy w drodze do i z Zespołu Portów Szczecin – Świnoujście.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Z Warszawy do Szczecina docelowo w 4 godziny

Infrastruktura

Z Warszawy do Szczecina docelowo w 4 godziny

Jakub Rösler 19 czerwca 2024

Od grudnia z Poznania do Szczecina jeździmy… dłużej

Pasażer

Fragment linii między Poznaniem a Szczecinem będzie remontowany

Infrastruktura

Zobacz również:

Z Warszawy do Szczecina docelowo w 4 godziny

Infrastruktura

Z Warszawy do Szczecina docelowo w 4 godziny

Jakub Rösler 19 czerwca 2024

Od grudnia z Poznania do Szczecina jeździmy… dłużej

Pasażer

Fragment linii między Poznaniem a Szczecinem będzie remontowany

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5